27 Ağustos 2012 Pazartesi

Müsteri odaklı mısınız?




1900’lü yıllarda bu günkü Mercedes markası, ilk olarak Daimler Benz adı ile üretildi. Kaliteden taviz verilmeden üretimi gerçekleştirildi.
Otomobilin ünü kısa bir zamanda tüm dünyaya yayıldı. Müthiş satışlar yaptı. Hatta bayilerin siparişlerini yetiştiremez durumdaydı.
Bir gün Daimler firması beklenmedik bir haber aldı. Komşu ülkelerden birinde çok iyi satış yapan bayisi arabayı satmaktan vazgeçtiğini bildirdi. En büyük satış yapan bayi ile firmanın aslında hiçbir sorunu yoktu. Firma bayiyi tekrar ikna etmek için her yolu denedikten sonra bayinin yerine giderek ikna etmeyi de denemek zorunda kaldı. Firma sahibi bayiye onu kaybetmek istemediğini ve ne isterse yapmaya hazır olduğunu söyledi. Bayinin isteği şuydu: ‘Arabanıza küçük kızımın ismini verirseniz bayiniz olmaya devam ederim’. Firma sahibi bu isteği karşılamak için bayisinin küçük kızının adı olan “Mercedes” ismini Daimler Benz markasını değiştirerek verdi.
İşte “Mercedes” markasının hikayesi budur.
Şimdi kendi yaptığınız müşteri odaklı satış prensiplerinizi düşünün. Siz olsaydınız gözbebeğiniz ve çok güzel satışları olan kendi markanızın adını değiştirmeyi göze alır mıydınız?

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger