1-Güne gülerek başlayın.
2-Etrafınızdaki bütün insanlara hoşgörüyle yaklaşın.
3-Kaşlarınızı çatmayın.
4-Hiçbir olayın ya da durumun sizi gerebileceğini
düşünmeyin.
5-Her çalışana -ya göz temasıyla, ya da sözle- ‘merhaba’
demeyi ihmal etmeyin.
6-Problemlere çözüm odaklı yaklaşın.
7-Çalışanlarınızı anlamaya çalışın.
8-Çalışanlarınızın yerine kendinizi koyun ve o gözle
alacağınız kararları yeniden gözden geçirin.
9-Çalışanlarınızın dünyasındaki gezintinizle kendi
dünyanızdaki gezintinin bir orta noktasını bulun.
10-Çalışanlarınızı fazla üretime, işe, heyecana ve işi
sahiplenmeye sevk edecek tedbirler oluşturun. Bunun ilk yolu, sizi
benimsemelerinden geçiyor, unutmayın!
11-Her zaman enerjik olacak davranışlar sergileyin.
12-Yemek düzeninize dikkat edin. Ne az yemek yeyin, ne de
çok! Dengeli beslenme ve yemeyi tercih ettiğiniz yiyecekler sizin o günkü ruh
haliniz üzerinde derin tesirler oluşturabilir.
13-Kılık kıyafetinize özen gösterin. Rahat edeceğiniz ve
sizi temsil edeceğine inandığınız, kendinize yakıştırdığınız kıyafetleri tercih
edin. Bulunduğunuz yerde kıyafetinizden dolayı rahatsızlık duyacaksanız o
kıyafetin içinden çıkın.
14- ‘Bu dağları ben yarattım!’ dercesine yürümeyin. Bu
yürüyüş, çalışanlarınız üzerinde ‘tiksinti ve nefret’ uyandıracaktır. ‘Kendini
beğenmiş’ damgasını yemenizin ne önemi var, demeyin! Bu damga işyerine aidiyeti
öldüren bir etkiye sahiptir.
15-Konuşurken karşınızdaki insanların hiçbir şeyi
bilmediğini düşündürecek ses tonlaması, vurgusu ve şiddetinden kaçının! Bu
durum bütün bilgi, beceri ve deneyimlerinize rağmen sizden istifade
edememelerine sebep olur ki, bunu da normal şartlar altında istemezsiniz
herhalde!
16-Hayata ‘ben merkezli’ yaklaşmayın! ‘Biz merkezli’
yaklaşımınız grubunuzu genişletecektir. Tabii kabullenilmek gibi bir kaygınız
yoksa bu maddeyi de boş verebilirsiniz.
17-İş uyumunuzu bozacak her türlü davranıştan uzak durun.
Çalıştığınız insanların bazılarından hoşlanmayabilirsiniz. Hoşlanmadığınız için
o insanı yermek, kırmak, üzmek, aşağılamak ve dışlamak gibi davranışlardan uzak
durmalısınız. Bu, işyerindeki genel uyumu etkileyebilir. Dengeler sarsılabilir.
Sizin beğendiğiniz insanların da size olan tavır ve davranışlarının değiştiğini
görebilirsiniz. Bu da ‘işyeri uyumunu sarsar!’
18-Çalışanlarınızı idare etmelisiniz. Zaman zaman bazı
hatalar görmezlikten gelinebilir ve eğitim yoluyla düzeltilebilir. Eğer
düzeltilebilecek bir hataysa bu hataları ‘dünyanın sonuymuş!’ gibi görmek
yanlışına düşmeyin. Çünkü bu yanlış, iyi bir çalışanınızı kaybetmenize sebep
olabilir!
19-Ne konuştuğunuzun farkında olun. Sözleriniz dikkatle
takip ediliyor ve özenle kaydediliyor. Sözlerinizin bir gün karşınıza
çıkacağını göreceksiniz ve o günde ‘elinizdeki güç’le ‘ben bunları söylemedim’
deseniz ve o kişiye haddini bildirseniz de ‘kendi iç dünyanızda sorunlar
yaşayacaksınız!’
20-Nasıl davrandığınızın farkında olun. Davranışlarınız
çalışanlarınız tarafından dikkatle izleniyor. Karşınızdaki çalışanlarınız her
ne kadar size ‘tamam efendim, anlaşıldı!’ deseler de kendi iç dünyalarında
sizle ilgili yargıların derinleşmesini engelleyemeyeceğinizi unutmayın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder